Friday, January 9, 2009

Palestin berdarah lagi


Firman Allah Taala:

Mafhumnya: Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan sekali-kali redha akan engkau wahai Muhammad sehinggalah engkau mengikut agama mereka. Katakanlah “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (petunjuk yang sebenarnya)”. Dan jika engkau mengikuti keinginan mereka setelah ilmu (kebenaran) sampai kepadamu, tidak akan ada bagimu pelindung dan penolong dari Allah.
(Al-Baqarah ayat 120)


Bedilan peluru dan bom terus–menerus menghujani penduduk palestin di Gaza tanpa segan silu. Hari ini telah masuk hari yang kelima rejim Zionis kembali menyerang bumi Palestin sejak sabtu lalu. Angka yang telah terkorban setakat ini mencatatkan lebih dari 370 orang manakala 1750 lagi cedera. Tentera Israel kembali mengganas selepas serangan roket oleh pejuang palestin membunuh seorang tentera mereka berhampiran sempadan Gaza dan seorang penduduk Israel di bandar Ashdod. Hanya 2 orang sahaja dari mereka yang terbunuh, tetapi serang balas yang mereka lakukan telah meragut beratus-ratus nyawa rakyat Palestin. Bahkan telah berjuta yang telah terkorban dengan jet pejuang dan kereta kebal Rejim Zionis ini sejak berdekad lalu.

Amat benarlah firman Allah di atas yang mana kaum Yahudi dan Nasrani tidak akan membiarkan orang islam hidup dengan aman selagi mana kita umat Islam tidak mengikut kehendak mereka. Dan mereka ini samalah seperti syaitan yang mana telah bersumpah di depan Allah Taala untuk menyesatkan anak cucu Adam. Kaum Yahudi juga dilabelkan oleh Allah dalam surah al-Fatihah sebagai (المغضوب) orang yang dimurkai olehNya kerana mereka telah menolak agama yang disyariatkan oleh Allah dengan membunuh para nabi yang diutuskan kepada mereka. Demikianlah sifat Yahudi yang telah dirakamkan dalam al-Quran. Mereka akan berterusan menyerang dan membunuh umat islam sehinggalah hari kiamat.

Oleh itu pembaca sekalian, sanggupkah kita semua melihat sahaja tanpa ada sesuatu yang kita lakukan untuk rakyat palestin Nabi bersabda "Seorang muslim adalah saudara kepada saudaranya yang lain. Tidak boleh di aniayai, tidak boleh di biarkan tanpa perlindungan. sesiapa yang mengambil berat tentang seorang muslim yang lain, maka Allah akan mengambil berat tentangnya. Sesiapa yang melepaskan kesusahan seorang muslim, maka Allah akan melepaskan kesusahannya yang terdiri daripada kesusahan akhirat. Sesiapa yang menutup aib orang lain, maka Allah akan menutup aibnya". [Riwayat Bukhari dan Muslim] Ayuhlah pembaca semua , mari sama-sama kita membantu dan membela nasib saudara sesama muslim kita dengan memboikot israel serta melakukan solat hajat dan berdoa ke hadrat Ilahi agar bumi palestin segera dibebaskan dari cengkaman kaum yahudi laknatullah. Sabda nabi yang bermaksud “Doa itu senjata bagi orang mukmin" Mudah-mudahan doa kita diterima dan dinilai sebagai salah satu sumbangan yang dapat kita berikan untuk membantu rakyat al-Quds. Insyaallah. Amin ya Rabb al-'Alamin.
3 Muharram 1430 - 31 Disember 2008

No response to “Palestin berdarah lagi”

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...