Wednesday, March 16, 2011

Cut-Cuti Malaysia & Luar Negara


Musim cuti sekolah ni ramai ibubapa yang bergelar guru ataupun cikgu mengambil kesempatan untuk bercuti bersama anak-anak mereka sama ada bercuti dalam negara mahu pun luar negara. Bagi ibu ataupun bapa yang bukan bergelar cikgu pastinya tidak mahu melepaskan peluang keemasan ini untuk memohon cuti agar dapat meluangkan masa bersama keluarga tercinta. Macam my brother, Kalau ikutkan kerja jadi doktor ni tak cuti la melainkan Sabtu dan Ahad. Tapi disebabkan isteri seorang cikgu maka tanpa membiarkan peluang yang ada ni dibuang begitu saja beliau memohon cuti selama seminggu juga. Destinasi yang menjadi pilihan cuti mereka kali ini ialah Bandung Indonesia.

Anak-anak doktor & cikgu berposing sebelum ke LCCT untuk berlepas ke Bandung Indonesia





Tak kiralah sama ada bercuti di dalam negara mahupun luar negara, apa yang penting tidak terlalu membazir sehingga lari bajet bulanan anda sekalian. Kesempatan seperti inilah yang perlu diambil oleh ibubapa. Waktu inilah masa untuk meluangkan sepenuh masa terhadap keluarga anda. Kalau nak ikutkan cuti Sabtu dan Ahad saja memang tidak cukup untuk memahami dan meluahkan segala isi hati masing-masing. Betul tak ni??? Mungkin betul la rasanya. Cuti sekolah masih berbaki lebih kurang 5 hari lagi. Masih belum terlambat untuk merancang percutian anda sekeluarga. Kalau tak tahu kat mana nak dapatkan maklumat tentang pakej percutian, langkah dia sungguh mudah anda buka internet dan search la melalui Mr Google or Mr Yahoo. Taip je cuti-cuti malaysia dan sebagainya. Di sini saya serta satu link untuk rujukan anda semua. Klik link ni Cuti-cuti Malaysia. Pastinya banyak agensi-agensi pelancongan yang menawarkan pakej percutian murah bersempena musim cuti sekolah ini. Rebutlah peluang yang ada ini untuk menghiburkan anak-anak dan diri anda semua.

Kalau ditanya tuan punya teratak ni destinasi manakah yang menjadi pilihan sekiranya diberi peluang. Maka jawapannya, jika dalam negara 3 destinasi menjadi pilihan. Kota Kinabalu Sabah, Kuching Sarawak dan Pulau Langkawi Kedah. Kalau luar negara pula, Gold Coast Ausrtralia, Beijing China dan London. Itu antara destinasi pilihan saya jika diberi peluang sama ada dari segi duit mahupun masa. Kalau duit takde macamana mahu bercuti betul tak??? Orang kata kalau ada rezeki tu insyaALLAH la. Jadi, bagi anda yang ada peluang bercuti ni gunakanlah sebaiknya. Pastikan bajet sudah dibuat untuk setiap percutian anda. Kalau bercuti di negara orang, dapatkan nasihat dari mereka yang telah berpengalaman bercuti di tempat itu. Ini sebagai langkah berjaga-jaga untuk diri anda supaya tidak berlaku perkara yang tidak diingini di negara yang kita tidak tahu selok beloknya ok.

Percutian saya di Malaysia pun hampir sampai ke penghujungya. Mungkin dalam seminggu ataupun 2-3 hari lagi. Semua bergantung pada yayasan perak yang mengaturkan penghantaran pulang pelajar Perak ke Mesir untuk meneruskan pengajian. Alhamdulillah balik ke Malaysia kali ini ditangguh sepenuhnya oleh kerajaan Malaysia. Balik ke Mesir pula ditanggung kerajaan negeri Perak. Inilah yang dinamakan rezeki. Tak rancang pun untuk balik Malaysia cuti sem baru ni. Ni Semua perancangan Allah yang maha kuasa. Jadi kepada semua mahasiswa Mesir, bersyukurlah atas nikmat yang telah diberikan ini. Belajar rajin-rajin. Nanti dah habis boleh sampaikan ilmu kepada masyarakat di Malaysia kelak insyaALLAH. So setakat ini dulu post kali ini. Selamat bercuti bagi mereka yang berkenaan. Moga kalian bergembira dengan percutian kalian semua. All da Best!!!

# SELAMAT HARI LAHIR 2 MY SISTER MAHFUZAH. MAY ALLAH ALWAYS BLESS U IN WHATEVER U DO. BE A GOOD MOTHER & WIFE !!! DON'T STRESS33. JUST BE HAPPY GO LUCKY OK...

11 Rabi'ul Akhir 1432 - 16 Mac 2011
9.07 a.m
Ipoh, Perak, Malaysia

No response to “Cut-Cuti Malaysia & Luar Negara”

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...